T K

Fenerbahçe SK Super App Projesi

Fenerbahçe Spor Kulübü Derneği

Fenerbahçe SK Super App Projesi

Fenerbahçe SK Super App Projesi

Proje İçeriği

Fenerbahçe SK mobil uygulaması, Fenerbahçe Spor Kulübü'nün taraftarlarıyla bütün temas noktalarını tek bir yerde buluşturmak için geliştirilen bir ‘super app’tir. Kullanıcılar uygulamaya telefon numarası ve TCKN ile kayıt olup, pin kodu belirleyerek giriş yaptıklarında 5 farklı sayfayla karşılaşırlar. Her sayfada yerleşik olarak arama özelliği, QR okuma özelliği ve armalar ile profil bilgilerinin yer aldığı profil butonu yer almaktadır. Anasayfada Fenerbahçe SK haberleri, hikayeler bölümü ve Fenerbahçe Token fiyat göstergesi vardır. Fenerbahçe SK haberleri ana ekranda kaydırmalı olarak aşağıya doğru listelenirken, hikayeler kısmında yukarı kaydırarak yönlendirme özelliği bulunmaktadır. İkinci sayfa olan Mağaza sayfasında kullanıcılar mobil uygulama içerisine yerleştirilen 'web app' ile Fenerium'dan alışveriş yapabilmektedir. Cüzdan sayfasında üç tane dijital kart bulunmaktadır. Bu kartlardan bir tanesi blok zinciri altyapısıyla çalışan KNRY puanlarını gösterir. KNRY puanları Fenerbahçe SK ve iştiraklerine temas eden kullanıcı verilerinin saklandığı 14 veri ambarına dayalı çalışan bir sadakat sistemidir. Kongre üyeliği, Fenerium alışverişi, web sitesine üyeli, bağış gibi aktivitelere dayalı olarak kullanıcılar uygulama içerisinde kendilerine özel arma ve KNRY kazanabilmektedir. KNRY aynı zamanda blok zinciri altyapısıyla üretilen, TL'ye karşı 1:1000 oranlı bir 'stabil coin'dir. Bu sayfadaki ikinci kart, QR ile 36000 Metropol üye işyerinde kullanılabilen ve online alışverişlerde kullanılabilecek VISA ön ödemeli dijital karttır. Üçüncü kart ise Fenerbahçe SK'nın Ethereum üzerinde ERC-20 'utility token'ı olan Fenerbahçe Token'ın faydalarına ulaşmak için kullanılan FB Token kartıdır. Dördüncü sayfa olan Fener Ailem sayfasında partnerlerle yapılan kampanyalara kod alarak veya yönlendirme bağlantısıyla erişilebiliyor. Beşinci sayfa olan Tribün sayfasında; açıldığı bütün cihazlarda eş zamanlı tribün besteleri ve ışık gösterisi, maç günü detayları ve canlı anlatımı, fikstür ve puan durumu bilgileri yer almaktadır. Fenerbahçe SK mobil uygulaması hem sadakat sistemi hem de ERC-20 tabanlı token faydalarına erişim özelliğiyle, veri bütünlüğü ve değiştirilemezliğini kriptografik olarak koruyan blok zincirine dayalı geliştirilen dünyadaki öncü mobil uygulamalardandır.


Projenin Amacı

Spor, Perakende, Turizm ve Catering, Eğitim, Basın ve Medya, SPK Borsa, Telekominikasyon


Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)

Projemiz hem kurum içi ve iştirakler arası süreçleri iyileştirmeye yönelik tasarlanmış hem de üyelerimiz ve taraftarlarımızla etkileşim ve aynı zamanda iştiraklerimiz ile ilgili faydalanabilecekleri bir topluluk oluşturmayı hedeflemiştir.


Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)

Proje içerisinde yer alan inovatif en değerli alan blockchain teknoloji kapsamında gerek güvenli bir yapı gerekse segmente bazlı işleyişin hayata geçmesidir. Bunlar haricinde bir diğer önemli gelişmesi ise Kulübümüz ve iştiraklerimize dokunan üyelerimiz ve taraftarlarımızı tanımak, tek merkezden bütün faydalara ve bilgilere erişmesini sağlamak olmuştur.


Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?

Fenerbahçe Spor Kulübü ve iştiraklerimizin Yönetim Kurulu Üyeleri ve İcra Kurulu üyelerimiz nezdinde tam destek görmüştür.


Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)

Dijital Dönüşüm süreçlerimize doğrudan etki etmiştir. Üyeler ve taraftarlar ile olan etkileşimi ve taraftarı tanımaya yönelik en büyük adımımızdır.


Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

10 kişi aktif olarak görev almıştır.


Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.

Projemizde yer alan iş birliği yaptığımız ve paydaşlarımız şu şekildedir; Visa, Sipay, Metropol, Paribu, Popilite ve sponsorlarımız yer almaktadır.


Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)

Projemiz içerisinde taraftarlarımıza ve üyelerimize sunduğumuz bir çok kampanya markası, 36.000 üzerinde kullanım yeri olan Metropol, Sanal pos ve cüzdan hizmetlerini sağlayan Sipay Ödeme kuruluşu ve en büyük rollerden birini oynayan Visa tek tıkla servisleri ve oluşturulması planlanan prepaid kart altyapısıdır.